5 Ocak 2017 Perşembe

Hüseyin Rahmi Gürpınar - KUYRUKLU YILDIZ ALTINDA BİR İZDİVAÇ




Nedendir bilmiyorum ama Hüseyin Rahmi Gürpınar adı bana anlamakta güçlük çekeceğim kelimelerin olduğu ve sıkıcı konuların işlendiği romanların yazarı imiş gibi geliyordu. Sanırım bu düşünceme çağımızdan yaklaşık 100 yıl önce yaşamış Osmanlı  döneminin yazarlarından biri olması sebepti. (Nasıl gömmüşsem içimde artık.)

Önyargı kötü bir şey Sevgili Kitapsever Dostlar! Buna yazar hakkında pek bir şey bilmemem gibi cahilliğim hatta kara cahilliğim de eklenince tam oldu. Nasıl yanılmışım, nasıl şimdiye değin okumamışım, niye okumayı bile düşünmemişim… Kendimi hiç affetmeyeceğim!

Hayır yani indirime denk gelmesem yine almaz, önyargılı düşüncemle bize bizi anlatan üstelikte son derece eğlenceli anlatan Türk Edebiyatı’nın kilometre taşlarından olan yazarımızın yazdıklarından bihaber yaşar gidermişim.

Yazarın dün aldığım Kuyruklu Yıldız Altında İzdivaç  adlı kitabını ağzım kulaklarımda okudum. Kitapta kadınlar hakkındaki görüşler üzerine son derece yerli göndermeler ve tatlı mı tatlı bir intikam da var. Ayrıca sen kalk Halley Kuyruklu Yıldızı ile bir garip aşk hikayesini akıl almaz bir şekilde bağla, ne güzel kurgulamış. Kesinlikle tavsiye ediyorum. Küçük-büyük, kadın-erkek herkesin severek, kısa sürede okuyabileceği bir eser. Sahi günümüz Türkçesi ile yazılarak sadeleştirilmiş ama o dönemin Türkçesi ile yazılmışını pek çoğumuz da anlayamaz zati. J

(Yorumu 22 Haziran’16 tarihinde İnstagram’da paylaşmıştım. Bloğumuza da eklemek istedim.)



Okumak Harika Bir Eylemdir!
Esra K.K.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder