5 Ocak 2017 Perşembe

Sabahattin Ali - CANIM ALİYE, RUHUM FİLİZ




Kitap, Sabahattin Ali’nin eşi Aliye Ali’ye ve kızı Filiz Ali’ye 1935-48 yılları arasında yazdığı mektupların bir kısmını içermektedir.

Mektuplarda S. Ali, Aliye Ali’ye olan aşkını, hasretini, sevgisini, özlemini öylesine güzel, öylesine duru, öylesine samimi, taa yüreğinden, en içten sözcüklerle anlatmış ki… Bütün kalbinizle o ulu aşkı hissedeceksiniz. Ben okurken eridim bittim resmen, kimbilir Aliye Hanım neler hissetmiştir…

Mektuplardan oluşan bu kitabı okuduğunuzda romantik bir eş ve mükemmel bir aile babası ile tanışacaksınız ve defalarca defalarca defalarca okumak isteyeceksiniz… Ancak kitapta kendisine gelen yanıtlar yer almıyor ve çok kısa zamanda bitiyor, bu durum sizi üzebilir.


Mektuplardan bölümler paylaşmak istiyorum:

“Etrafın seni sıktığı zaman kitap oku… Ben şimdiye kadar her şeyden çok kitaplarımı severdim. Bundan sonra her şeyden çok seni seveceğim ve kitapları beraber seveceğiz. İnsan muhittin bayağı, manasız, soğuk tesirlerinden kurtulmak istediği zaman yalnız okumak fayda verir. Bana en felaketli günlerimde kitaplarım arkadaş oldu. Fakat bu yetmiyor. Şiirlerimde de gördün ki, kitaplara rağmen çok ıstırap çektim. Çünkü candan bir insanım yoktu. Sen benim yarım kalan tarafımı ikmal edeceksin.”

“Binlerce defa dudaklarından öperim Aliye’m.”

“Pek az misafirliğe gitmek ve pek az misafir çağırmak istiyorum. Bir sürü fesat ve dedikoducu insanlarla ahbaplık edip ne olacak sanki?”

“Hayat ve felaketler beni o kadar gülmekten ve neşeden uzaklaştırdı ki kendimi, senin getirdiğin bu saadet dünyası içinde bile şaşkınlıktan kurtaramıyorum.”





Kitap Okumak Harika Bir Eylemdir!


Esra K.K.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder