17 Şubat 2017 Cuma



Her şey 7 Aralık 2016'da  (bugünden çok da uzak olmayan bir tarihte :)) başladı. Kitap kültürüne, okuduklarına ve fikirlerine önem verdiğim 2 arkadaşıma biz neden okuduğumuz kitapları arada denk gelirsek birbirimizle konuşmak yerine hem kendimiz için (bir nevi arşiv), hem de bizim gibi okuyan kişiler için faydalı olabilecek; onlara "ne okusam" düşüncesinde fikir verecek bir site yapmıyoruz diye düşündük. Sonra harekete geçtik ve bu bloğu kurduk. Kitapları ve onlar hakkında konuşmayı çok seviyoruz hatta bazen kendimizle dalga bile geçiyoruz okumalarımız hakkında. Her birimiz kitapları farklı yorumluyoruz. Mesela Aslı; kitapları çok hızlı ve dikkatli okuyabilen hatta benim akademik okuma olarak tabir ettiğim disiplinli bir okuma stiline sahip. Çalışırken işinin arasında bile dikkatle okuyabiliyor. Esra örneğin biraz daha eleştirel okuyabilen biri. Benim gibi çok kitap alır ama vakit darlığından Aslı'ya göre daha az okur. Ama biliyorum ki vakti olduğunda hepimizi katlar okuma konusunda. Ben (Kübra :) ) ise okuma konusunda henüz bir stil oluşturamadım. Yakınımdakiler çok okuduğumu söyler ama ben buna inanmıyorum. Kalın aşk kitaplarından nefret ederim. Bir de saçma sapan gerilim-polisiyelerden. Kitaplar gibi yazarlarla ilgili de önyargılarım fazladır. Belirli bir yemeği hiç yememek gibi Elif Şafak okumayı hiç sevmem mesela, Okudum mu? HAYIR!. Bir yazarın başka bir yazardan esinlenmesinden! nefret ederim. En çok Marquez'i severim. Bizden ise İhsan Oktay Anar, Ayfer Tunç, Nermin Yıldırım ne yazsa okurum diyebileceklerimden. Şimdilik bu kadar okudukça birbirimizi daha iyi tanıyacağımıza eminim :)

Bizi instagramdan takip edebilirsiniz. "birodakitap" adı ile bize ulaşabilirsiniz. 

Kübra Ö. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder